viernes, 26 de noviembre de 2021

Opinió sobre la violència de gènere

25 de novembre, el dia de la violència de gènere, un dels temes mes necessari per fer protesta i estar en contra. La meva opinió sobre tot això es que el paper de la dona no te els mateixos drets que el del home.

Es a dir, durant aquest dia es protesta per tindre la igualtat entre aquest dos generes i eliminar la desigualtat actual. Crec que no fa falta esmentar cap noticia, ja que constantment cada dia tenim diferents casos sobre això. Dones que son víctimes, que pateixen, que han sigut maltractades... sense cap motiu, per culpa del masclisme. El masclisme avui dia esta molt present a les vides de les dones, mes del que ens pensem. Està present en el carrer, amb comentaris innecessaris cap a nosaltres. Quasi sempre evitem anar soles cap a casa, perquè sentim por de que ens pugui passar qualsevol cosa. A les festes desconfiem, estem sempre  pendent del nostre got, per vigilar de que ningú es posi substancies a la beguda per una possible violació... i tot això arriba a punt de que ja este fartes de suportar aquestes situacions, perquè per el fet de ser dona, no em de ser menys que els homes, ni sentir por, de que ens puguin faltar al respecte o incomodar...Em sembla molt penós que tot això avui dia segueixi passant.

Per la meva experiència, si que he patit casos de masclisme, com segur que es el cas de totes les meves companyes. Al anar sola m'han fet comentaris innecessaris que m'han creat por i inseguretat, al tornar de nit sola trucar als meus pares o algun amic meu, per sentir-me mes segura. A nosaltres, a les dones aquest tema ens ha prohibit moltes coses, sobretot a les adolescents. 

Símbols 

El significat general d'aquest símbol es la igualtat dels dos generes (dones i homes) per evitar tota la violència que hi ha. Per el que fa el meu significat personal, comparteixo el mateix significat. Ja que la principal causa d'aquesta protesta es aconseguir la igualtat d'aquest dos.



Aquest símbol representa molt be la situació entre els dos generes. Com l'home esta per sobre de la dona en tot moment i constantment li fa mal (maltracta). Es el que volem evitar avui dia, amb totes les protestes que hi han, de que es deixi de reconèixer els dos generes d'aquesta manera. Perquè s'han de reconèixer per igual y no amb superioritat. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Vídeo símbols Sant Boi